Niet bezorgde e-mail -> foutmeldingen e-mail

Gewijzigd op Ma, 22 Jan, 2024 om 2:33 PM

Het kan voorkomen dat via Omniboxx verzonden e-mails niet worden bezorgd bij de "ontvangers". Deze e-mail krijgen van de server van de ontvangende partij een foutcode en worden door Omniboxx in de map "niet bezorgde E-mailberichten" geplaatst. Deze map is zichtbaar op de dashboardpagina in Omniboxx:



Foutmelding

Door te klikken op de e-mail opent deze. Bij de gegevens is een regel "Foutmelding" weergegeven voor het e-mail adres uit de aan- of cc-lijst. Deze wordt zichtbaar door met de muis op de "i" te gaan staan. Bijvoorbeeld:




Meldingen:

Er zijn veel verschillende foutcodes die Omniboxx kan terugontvangen van de server van het ontvangende e-mail adres.

De foutcodes zijn genaamd "Bounce [nummer]" en kunnen softbounces zijn (e-mail adres is correct, maar momenteel niet in staat e-mails te ontvangen) of hardbounces. Onderstaand enkele voorbeelden van beide type bounces:


Softbounce:

  • The mailbox was full (the user is over their quota)
  • The server was down
  • The message was too large for the recipient’s inbox


Hardbounce:

  • The email address is invalid
  • The email addresses doesn’t exist

 


Mogelijke "bounce" foutmeldingen:

In onderstaande lijst zijn een aantal voorbeelden van foutmeldingen opgenomen. Deze lijst is niet compleet, maar geeft een beeld van de mogelijke meldingen:

  • Bounce error dialing remote address: dial tcp (getsockopt: no route to host)
    These bounce messages indicate that there is an issue with the recipients’ email server and they cannot receive your emails.

    ==> De mailserver van de ontvanger is niet beschikbaar.

  • Bounce 552 5.7.0 this message was blocked because its content presents a potential 5.7.0 security issue 
    ==> Het bestandstype in de bijlage wordt niet geaccepteerd door de mailserver van de ontvanger.
  • Bounce 550 5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist.
    of
    Bounce 550 5.1.1 The emailbox is unknown.
    ==> Het ingevoerde e-mailadres bestaat niet. Controleer het adres op typfouten, extra spaties, etc.
  • Bounce 550 5.5.0. Requested action not taken. Mailbox unavailable.
    ==> De mailbox is niet beschikbaar. Neem hiervoor contact op met de ontvanger.


  • Bounce 550 5.2.2. The recipient's inbox is out of storage space and inactive.
    of
    Bounce 452 4.2.2 The recipient's inbox is out of storage space.
    ==> De mailbox van de ontvanger is vol. Neem hiervoor contact op met de ontvanger.
  • Reqested action not taken: mailbox unavailable
    Mailbox niet gevonden, ongeldige mailbox of onbekende gebruiker.
    ==> Het e-mailadres bestaat niet (meer). Controleer het e-mailadres van de ontvanger. Controleer het e-mailadres op spelfouten.

  • Spam reporting address
    ==> De verzonden e-mail is in de spamfolder van de ontvanger geplaatst. Neem hiervoor contact op met de klant, zodat deze klant zijn of haar mailbox goed kan instellen, en de e-mail niet meer in de spambox belandt.




Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren