Verbinding e-mail account testen

Gewijzigd op Vr, 17 Feb, 2023 om 10:46 AM


Ontvangt u geen mail meer in één van de mailboxen in Omniboxx?


Voordat u een ticket naar de klantenservice stuurt dient u de zich ervan te verzekeren dat de verbinding van het betreffende mail account geen problemen heeft.


Het testen van de verbinding kan enige tijd duren. Wacht totdat u de pop up met het resultaat van de test ziet.


Indien de verbinding niet succesvol is, neem dan contact op met uw ICT provider. 
Is de verbinding succesvol en ontvangt u nog steeds geen mail? Stuur dan een ticket in naar onze klantenservice.



Hoe kunt u de verbinding testen? 

Kijk hieronder de video.




Mogelijke foutmeldingen wanneer de verbinding van een mailbox is getest:


Foutmelding: "Cannot connect to host; error = Connection refused (errno = 111)"

Oorzaak: Het lijkt erop dat de verbinding verbroken wordt, mogelijk door een firewall of door een blacklisting.
Oplossing: Dit moet dus worden uitgesloten door de mailbox beheerder.
Wij verbinden vanaf IP: 87.253.142.97.


Foutmelding: "Cannot login, user or password wrong"

Oorzaak: De login en/of het password zijn incorrect.
Oplossing: Vul in Omniboxx de juiste login en/of het juiste password in via: "Instellingen -> Communicatie -> E-mail accounts".
Dit kan ingevuld worden door bij een mailaccount op "Bewerken" te klikken.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren