Geïmporteerde of via een financiële koppeling gesynchroniseerde banktransacties worden door Omniboxx automatisch gematcht. Als dit niet automatisch gebeurt kunnen gebruikers de transacties ook handmatig matchen.
Wanneer een transactie onjuist is gematcht kan dit ongedaan gemaakt worden.
In deze handleiding komt het volgende aan de orde:
- Overzicht gematchte betalingen
- Match ongedaan maken
- Log ongedaan gemaakte matches
- Overzicht niet gematchte betalingen
Ad 1: Overzicht gematchte betalingen
Ga voor het overzicht gematchte betalingen naar "Financieel -> Bankverwerking -> Gematchte betalingen". Het volgende overzicht opent:

Ad 2: Match ongedaan maken
Zoek via de filtermogelijkheden links bovenaan de pagina en/of in de kolomnamen naar de banktransactie waarvoor de match ongedaan gemaakt moet worden.
Veelal wordt hiervoor het filter factuurnummer gebruikt.
Vink de checkbox voor aan de regel aan en klik vervolgens de actie "match ongedaan maken" aan.

| Let op: Het ongedaan maken van een match is enkel mogelijk wanneer deze gematchte factuur nog niet is opgenomen in een beleggersafrekening. |
Ad 3: Log ongedaan gemaakte matches
Op de pagina van het overzicht gematchte betalingen staat linksonder een kader met een log met alle ongedaan gemaakte matches, inclusief de shortname van de Omniboxx-gebruiker die de match ongedaan heeft gemaakt:

Ad 4: Overzicht niet gematchte betalingen
Na het ongedaan maken van de match is de transactie weer opgenomen in het overzicht "niet gematchte betalingen".
In de handleiding Niet gematchte betalingen handmatig verwerken staat uitgewerkt hoe een niet gematchte betaling kan worden gematcht.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren