Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waardoor een commerciële huur niet wordt geïndexeerd.
Controleer dan de volgende zaken:
- Is er een indexatietype aan het huurcomponent gekoppeld bij de facturatie bedragen van het object?
- Zijn de juiste maandcijfers van CBS ingevoerd bij het indexatie type wat is aangegeven bij de facturatie bedragen van het object?
- Is er bij de huurder een vinkje gezet bij indexatie blokkeren?
- Heeft er de afgelopen 12 maanden al een indexatie voor de huurder plaatsgevonden?
Het systeem zal maar 1 indexatie per jaar doorvoeren. Als er meerdere indexaties met de huurder zijn afgesproken zal hiervoor handmatig een nieuw facturatieblad aangemaakt moeten worden.
(zie "Instellen (nieuw) facturatieblad")
Neem de handleiding "Indexatiebrieven worden niet klaargezet" door als bovenstaande klopt, maar er geen indexatiebrieven klaarstaan bij "Financieel -> Indexatiebrieven -> Commercieel".
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren